Gedeputeerde Bert Lambrechts (rechts) feliciteert Hendrik Claes, de miljoenste fietser op de Langeman.

Miljoenste fietser passeert de Langeman

Laatst aangepast vrijdag, 09 februari 2024

Aan fietsbrug de Langeman passeerde vrijdagmiddag de miljoenste fietser. De eer viel te beurt aan de heer Hendrik Claes uit Hasselt, die de brug quasi dagelijks gebruikt.

“Deze symbolische kaap, iets meer dan twee jaar na de opening, toont aan dat de karakteristiek lichtblauwe fietsbrug aan het sas van Godsheide niet meer weg te denken valt uit het duurzame woon-werkverkeer van de mensen uit de wijde omgeving”, aldus gedeputeerde Bert Lambrechts, bevoegd voor Mobiliteit.

De Langeman maakt deel uit van het netwerk aan fietssnelwegen dat de provincie Limburg met steun van de Vlaamse overheid uitbouwt. Het fietssnelwegennetwerk biedt een duurzaam, veilig en comfortabel alternatief voor de auto voor het woon-werkverkeer.

Geen reacties