groepsfoto van minister Jo Brouns en de aandeelhouders van BioVille

BioVille verstevigt haar positie met nieuwe vleugel van 2.000 m²

woensdag, 17 januari 2024

BioVille – de health- & care-incubator op de universitaire campus in Diepenbeek – heeft vandaag officieel haar derde vleugel geopend. Deze vleugel betekent een uitbreiding van 2.000 m² voor de vestiging van healthbedrijven.
Het gaat om een totale investering van 4,3 miljoen euro, afkomstig van EFRO, de provincie Limburg en BioVille met haar aandeelhouders LRM, UHasselt en POM Limburg.

Met de opening van haar nieuwe vleugel faciliteert BioVille nog meer de versnelling van innovatieve zorg en bijkomende ontwikkelingen in de BioTech, MedTech en Digital Health.

“Die ambitie wordt alvast gesmaakt”, aldus Tom Vanham, algemeen directeur LRM. “Het medtechbedrijf invoX Pharma, dat in handen is van een internationale farmareus, neemt als eerste zijn intrek in de nieuwe vleugel van BioVille. Ook het onafhankelijke Belgische biomedische bedrijf Rejuvenate, dat focust op het verband tussen fundamentele verouderingsmechanismen en chronische aandoeningen, verhuist naar onze nieuwe vleugel.”

Vlaams minister van Economie en Innovatie Jo Brouns: “Met 1,3 miljoen EFRO-middelen ondersteun ik graag de verdere groei van deze plek waar bedrijven en onderzoekers hun innovatieve ideeën omzetten naar voor iedereen bruikbare producten en diensten. Samen zorgen we zo voor een betere gezondheidszorg voor onze burgers.”

“Een innovatieve campus bloeit op dankzij een incubator. BioVille, de nestor van de incubatoren in Limburg, speelt dan ook een sleutelrol in de verdere uitbouw van de Health Campus. Dankzij eerdere investeringen is BioVille vandaag al een levendig centrum voor innovatie en digitalisering, maar de toevoeging van een derde vleugel zal nog meer start-ups en groeiende bedrijven nieuwe groeikansen bieden. Met steun van Europa en de 500.000 euro van de provincie Limburg vergroot BioVille het ecosysteem van de Health Campus. Limburg bevestigt hiermee opnieuw zijn pioniersrol in de kwaliteitsverbetering van de gezondheidszorg”, stelt Tom Vandeput, gedeputeerde van Economie en voorzitter van POM Limburg.

Nieuws op maat

Het overzicht van nieuws, door jou gekozen ...

Dit e-mailadres bestaat al. Je kunt jouw voorkeuren altijd aanpassen via jouw account.